tisdag 11 december 2012

Kalendern



Idag fick jag kalendern färdigt, så jag visar hur den blev. Svårt va det ju inte. Och plötsligt kom jag på hur jag skulle fixa siffrorna. Ni vet de där små genomskinliga plastplopparna, som man lägger mellan dörren och skåpkanten så att det inte ska smälla i dörren då den går fast. De passa precis i storleken på klädknäppet.
Bara att skriva ut några siffror på datorn, och lägga bakom, klippa ut, och limma fast på knäppet.




Nån färg på knäppena blev det egentligen inte, de blev bara lackade med en diskret flakelack. Det syns inte ens på bilden. Men de färgranna karamellerna får bidra med sitt.
Virkad polsk ängel
Ett problem har jag ju kvar ännu, och det är; var jag ska ha den. Men det ordnar sej säkert. Nu hänger den på ett skåp.
Bara att räkna dagarna...
        ...gör du det också?
Jag har virkat en polsk ängel, och mönstret finns på den här adressen
http://wzory-szydelkowanie.blogspot.fi/2011/12/wzor-szydelkowy-aniolek-na-choinke.html
Glittret man ska ha virkat som gloria finns inte på den här, och inte heller glittret på vingarna och kjolen. Men idag blev den stärkt i fettfri mjölk iallafall. Så då går det att tvätta den om man vill. Nästa ängel ska få bli i annat garn och så ska den nog få glitter på sej.

Inga kommentarer: