fredag 30 maj 2008

Sommar och sol och lite regn



Just nu tyder allt på att dagarna upptar min tid, och jag vill inte riktigt kolla på nåt annat än sommaren som kommit. Bloggandet ser ut att ligga på hyllan en tid. Idag täffade jag på "Gift" igen, han var ute med sina syskon och lapade sol på stenarna. 3 stycken var dom. Kul att se, men vad gör man med alla dessa vildkatter då?
Dessutom så hängde deras mamma i en holk och sökte efter fågelungar här i går... så går det till i naturen. Hon krafsade, men fick inte tag på något och hoppade ner igen. Borde nog ha tanten i byn som gillar katter att ta hand om alla kattungarna...

Ja, så gick det, när jag gick för att fota av mitt senaste "jobb". Det är en beställning, och de två ska tas med som presenter till USA. Ideen har utvecklats från deras egen. Det blev Finlandsformen, med hjärtat i Ytteresse. Till en stor del är verket tjärat, för att dofta av det jag tycker man förknippar med Finland. Har du hört,: "Hjälper ej bastu öl och tjära, då är döden nära". Man hoppas att gåvan ska bli till belåtenhet.
Den blomstertid nu kommer... idag har jag hört barnens glada rop och skratt från skolan, man minns när man var liten och man hade sommarlovet framför sej. Då var det tid att njuta. Jag hoppas att alla barn gör det nuförtiden också. Grattis alla barn. Ni har varit jätteduktiga. Njut av sommaren för nu är den här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Gåvan kommer säkert att bli till belåtenhet i USA. Vi är verkligen imponerade av vad du igen har åstadkommit med dina kreativa händer.
Tusen Tack. hälsar Tom, Maj-Britt och Ulla

Anonym sa...

TACK för blomman! Du är så hjärtegod :)