lördag 24 maj 2008

Förlorat....



Efter ett skrovmål sent på kvällen igår, satte vi kattungen som jag kallade till "gift", tillbaka dit vi hittat den. Den fick vara i en låda med höga kanter och så hade jag satt dit en rävsvans att krypa in under så den skulle hållas varm. Kanske kom kattmamman efter den, eller så kom den ut ut lådan själv, för den var nog starkare i benen redan på kvällen. Kanske den skulle nånstans. Jag var uppe tidigt, och skulle mata den, men kunde inte finna den någonstans. Iskrivande stund ser jag kattmamman sakta gå längs vägen, den svänger in till grannen. Kanske har hon burit dit den. Nåja, den lever väl nägonannanstans.
Eftersom jag steg så tidigt upp redan halv 7, så började jag måla lite på de nysågade tro,hopp och kärleksbräden. Jag har nu bytt till en annan färg. Men röda är dom. Sen blir det att dekorera dem. Det brukar vara roligt.
Imorron är det dags för Monå blomloppis, och jag ska nog dit i år igen och handla lite med andra hysteriska kvinnor. Det brukar gå hett till, och man får vara på plats i tid och kolla läget. Bandet fälls ner punktligt och kvinnorna rusar. Ganska så kul. Få se vad som hittas.

Inga kommentarer: