onsdag 28 september 2011

Var skåpen ska stå...

Skåpet med fyra dörrar

Skåpet med två dörrar
Efter en del stök i köket, med byte av kylskåpet som gick sönder, så blev målningen av skåpen på hälft, men nu är saken avklarad.  Ganska så nöjd med resultatet blev jag nog. Målat en hel dag, jätteroligt. Till stor del har jag använt samma färg som den till bastun, den passa bra eftersom den också innehöll lack, burken räckte till mycket. Ovansidan på skåpen har också fått en strykning, för att hålla bättre mot  fläckar och dylikt.

Det var ett tag sen jag var på jobb nu, men avskedsgåvan  jag fick som minne, har hämtats nu. Och jag minns med tacksamhet när jag fick va på jobb ett tag. Alltså fick jag ett presentkort till en handarbetsaffär i Jakobstad, och nu har jag ju hämtat alla garner som jag kunde för kortet. Rean gjorde att jag fick lite mer än man kanske annars fått. 10 nystan och en härva lingarn. Tack!

Amigurumi Findus
Och jag har hållit på ett tag, och virkat en väst. Och före det virkade jag katten Findus. Jag som egentligen lovat mej själv att inte virka nån amigurumi. Den är alltså inte klar än, västen, allt tar sin tid, men så småningom så kan jag sy ihop den, och prova om jag ska ha den, eller om nån annan ska ha den. Lite mixtrande med mönstret och att se om rutorna den är uppbyggd av blev tillräckligt stora.
Annars kan jag ju tipsa om att virka en yttre skål till gräddfilsburken, som ofta kommer fram på bordet som den är, bara för att man tycker att det är onödigt att flytta nåt så lite.
Så här ser min virkade gräddfilskål ut.





Hösten kommer, och dagarna blir åter kortare, fast dom är lika långa ändå. Jag passar på att njuta lite mer av mysljus nu, kanske du också ska tända ett.

Inga kommentarer: