torsdag 1 september 2011

Love-Story-mössan

Love Story mössan

Beslöt att blogga bara lite. Jag ska visa min senast virkade "Love Story"-mössa från filmen 1972.  Ali MacGraw hade en sån i filmen. Tyckte den såg fin ut, så när jag hittade det finska mönstret i en tidning från 1997, måste jag prova. Den första blev alltför stor, och den andra lite i minsta laget, så jag ska nog fixa en till ännu. Mössan blev virkad med Nalles Aloe Vera garn.
Nya brillor och nya mössan
Snart ska jag nog också uppgradera mej med nya garner, de börjar komma så smått nu när det blir svalare och mera "virkväder".
Hela början på veckan har gått åt till att måla om i bastun, med tillhörande utrymmen, alltså dusch och wc.
Nu har vi bott sen 1996, och nåt smått vill man ibland fixa till.
Bastupanelen blev mörkbrun, dörr och lister, och fönsterlister likaså. Men taklisterna blev guldfärgade, det såg bättre ut så.Och sen så måste ju alla bänkarna putsas upp också...

Numera finns konstföreningen Jakarte på nätet också, kanske du vill bli medlem? www.jakarte.eu
Jag har ännu tio stevior kvar, sen jag planterade dem. I år fick dom tillbringa hela sommaren ute och idag fick dom komma in igen. Kiwin som frö-planterades  i en kruka borde va två eller tre år nu. Har ingen aning om den ska hänga eller stadgas upp, så jag har provat att binda upp den. Förr har den tappat sina blad till vintern, få se om den gör det i år igen. Den som undrar över mina ranunkler, så har de kanske ruttnat eller ...plötsligt i sommar så hade bladen försvunnit, och nu när jag skulle se efter lökarna, så fanns det inga.  Kanske jag prövar igen...

Inga kommentarer: