söndag 8 februari 2009

Snömarängtårta

I helgen fick jag ett efterskickat tårtfat från Haparanda Ikea,
och tyckte det var ganska så roligt med den stora
marängtårtan som skapats på sommarbordet utanför vårt hus. Alltför stor att sätta innanför kupan, men visst är tanken lekande. Bilden blev min andra, till bildgalleriet i öt, trots att jag såg att det fanns en nästan likadan bild där redan.
Mycket snö har det kommit, men jag ska vila ännu, efter att jag haft otroligt ont i ryggen. Tur att det finns såna som månar om en då man mår dåligt. Att mediciner hjälper är också bra. Jag hade tänkt ta kort i vävstugan förra veckan men det blir visst i morron istället. Troligtvis har det hänt en hel del där nu.


Igår såg jag på uttagningen av Sveriges melodifestivasbidrag.
Dock blev inte min favorit med till nästa gång. Shirley var bra, men inte heller jag tyckte tillräckligt bra. Men visst är hon en bra artist och man kan ju inte ha tiopoängare jämt.
Dessutom så är hon mamma nu, de fick visst en flicka...
Ska nu kolla vad resten av programmen har att bjuda, för jag tror det kommer fler.


Jag har hållit paus i virkandet i en knapp vecka,
och kan knappt vänta, att bli bättre i ryggen så jag kan sitta lite längre stunder. Ännu har ingen sjal blivit färdig med kärleksmaskorna, men jag har börjat på flera då förut, och då garnet tog slut så började jag på nästa färg. Nu finns mera garn, så det är bara att sätta igång då det passar.


Ikväll har jag också bakat semlor igen, eftersom dom var så populära förra gången.
Ska kolla om dom är klara nu. Passar bra efter att dom sett över snöskottandet.


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Isa!
Oj va gott det här ser ut! Önskar att min spis kravlar sej in i huset snart så att jag också får börja baka. Det är nog en renovering som kommer att ta lååång tid, men vad gör det om 100 år =))
Kram