tisdag 13 januari 2009

Motivationsmotion och bilder


Knappt hinner man vänja sej vid vädret, det förändras så snabbt. Jag hann skida en gång, nu är spåret försvunnet. Svårt att hitta nån motionsform på landet, som passar till det ombytliga vädret, och mej. Man borde vara tillräckligt motiverad också. Snart blir det nog simhallen som får besök, synd för det kostar ju en del. Jag är av den sorten, att motion inte ska kosta, de extra kilona svider redan, och att dessutom betala för att få bort nåt sånt, är mej ganska främmande. Just nu finns det ingen snö att skotta...
Det hala väglaget har också stretat. Igår var det dags att städa bort julen, så jag fick faktiskt ett ordentligt motionspass, det tog nog ca. 4 tim, men sen var ju allt borta, i sina lådor igen, och nya gardiner uppe.
Igår prövade jag också en motionscykel på kvällen, ganska tråkiga 45 minuter, men det fungerade. Nästa gång ska jag nog ha musik i örona, eller knäppa på tv, men det måste ju komma nåt bra program då...
Annars så ska det komma en ny kanal som heter liv, snart. Åtminstone i min tv. I Amerika ska dom i februari släcka ner, och bara sända digitalt.
Jag ska visa mitt fågelbräde som just nu inte ser ut som på bilden. Det är tomt på fåglar, åtminstone igår, gräsmattan visade sej igen, fast under natten har det kommit ett litet snötäcke igen. Några minusgrader.
Öt håller på att skapa ett stort bildgalleri, jag har en gång skickat en bild dit. Att tänka på, är att bilden eller bilderna får publiceras utan att fråga dej, då du redan gett ditt tillstånd, genom att skicka den, el. dem till galleriet.
Ja nu gick det en halvtimme igen, dags att röra på sej. Det börjar ljusna, lite.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! skriv upp i din almanacka måndagen den 2 Februari klo. 18.30 skall du komma hit på tupperware. MVH. Maria Långsjö