måndag 4 april 2016

Grå räv...

"mini-sockor..."
Variation i fötter som behöver sockor...
Fick sticka sockor och vantar åt en liten under 1 år. Förut har jag stickat orange rävsockor, och vantar som jag hittat mönster till på nätet.
Så har det också blivit ett par "Pride-sockor", som jag kallat dom, eller "grannt"som dom också kallats, fast jag gillar ju mera regnbågsfärgerna, och man kan ju kombinera med vilken som helst i raden...mina egna blev ljusblå, och har en lång mudd...
Jag har ju alltid tyckt om mycket färger.
"stol-sockor"

"Pride-sockor"

Gamla stolar kan man också piffa upp med nya möbeltassar, Stolarna ska väl också få en uppiffning vid senare tillfälle.Tassarna passade utmärkt, färgen är ju neutral, ofta blir de grå, vita eller svarta. Ett mycket trevligare ljud uppstår vid användning, och golven behandlas varsamt...


Efter att ha smakat VIOLA färskosten med en fin smak av apelsin, kom jag fram till att jag borde baka en rulltårta med den i. Så blev det. Hela
färskostpaketet blandades med 1 dl mandelkross och lite vaniljsocker och strösocker enligt smak. Så hade jag lite kvar av Icas minimarshmellows, som ströddes ut mera på mitten och mindre i början och slutet på rullen, så den bättre skulle hållas ihop. Nu har jag efter smakprovet satt rullen i frysen, för att man får snyggare skivor då, och så behöver jag den inte just nu. Låter det gott? Det blev en inte alltför söt rulltårta. Ska bli kul att se hur den tål frysen.


1 kommentar:

Hantverkarglädje sa...

Va gollo den di rävasåckona e, tråur att jag vil härm i di mönstri nain gang. Fååå ja he?
Rolltårton sku ja jäään jet men ja e fy lat ti bak na no så ja vil it härm na recept po hon.
Hoppas du förstod lite Vörådialekt. Ha en bra dag.