tisdag 19 april 2016

Bergstenfrö...

Bergstenfrö
Vid helgens besök till Replot, Vasa och Plantagen, handlade jag en blomma som är släkt med förgätmigej. Den heter Bergstenfrö, och jag köpte den för att den är en perenn, och det gillar ju jag. Men den gillar inte mer än zon 3, så jag måste väl ha den inne, svalt på vintern, för att kunna se den flera år...hoppas ju att det kommer att lyckas.
Baby Sophisticate

 På online stickcafe kan man ibland genom en länk, få ett mönster som andra har stickat och visar, som man vill prova, och det är ju också en fördel då en annan som redan stickat plagget, kan hjälpa en om man frågar. Så klarar man ju av att göra det man vill. Det här mönstret var på engelska, så man får bland annat lära sej wrap and turn, om man inte kan det... Den blev stickad i ett för mej ratat garn nämligen acryl. Ingen vidare färg heller... Det är ju mjukt, men ingen höjdare. Nästa gång ska jag prova sticka den i nåt annat garn. Den blev inte heller så jämt stickad, men jag bytte ju också stickor, då jag stickade, för att jag inte tyckte de passade, och så hade jag också både långa och korta. Ärmarna är uppvikta, men man kan ju vika ut dom och då är de avigstickade som nedre kanten och kragen...

Inga kommentarer: