fredag 12 september 2008

Lite mer än vanligt


Idag strömmade energin till trots att jag fått en rejäl förkylning. Jag borde ta det lite lungnare men det är ju så roligt att vi äntligen har börjat på busskursprojektet. En talkokväll och så var början gjord. Så är det, en sak står stilla i pappersarbete en lång tid och så får man godkänt och så ska man börja på. Jag hade god tur och fick färgen inhandlad idag och solen sken, bara att måla, och vilken tur att jag kunde ringa grabbarna så jag visste vilka bräder som skulle målas, tänkte att det var lika bra att måla allt då man var på gång, och hade vädret på samma sida. I 3 och en halv intensiva timmar målade jag grått. Imorron är en annan dag, och då har jag annat på gång, kanske någon kommer hit och spikar. Nåja, med enade krafter ska vi nog ha busskurerna på plats innan första snön, he ba ti måra på såm vi pa seij.

En annan sak är ju den, att jag skulle på virk- och stickkurs för nybörjare, men vi var för få så den kursen gick om intet, nu får jag virka i min egen vrå, så gott jag kan. Men jag också hade den turen att en äldre virkentusiast kom på besök efter min en förfrågan om hjälp med ett mönster. Jättesnällt. Hon gav mej flera andra tips också. Men nu ska jag försöka virka ett fint fiskbensmönster. Det får bli av garnet som blev inköpt i väntan på dagen, då kursen skulle börja.
Det är roligt med små nya hobbyarbeten, samtidigt som man lär sej något så kan man ofta använda sakerna också efteråt. Jag har också fått lära mej att laga pannlappar på ett speciellt sätt, som var så roligt att det smittade av sej till min man. Han ville göra samma sak, men en matta istället, så han gjorde en större ram och så hjälptes vi åt att knyta. Det blev en i plastband och en av gamla balsnören. En rolig erfarenhet. Tack Linda. Säkert kommer vi på något annat man kan göra av pannlapparna också. På bilden ser du ena mattan och så korgarna som jag virkat av blått pappersband och av paketsnöre senare har det kommit en till av riktigt grovt bomullsband. Så måste man ju ha några små virkade blommor att dekorera med också.
Ibland glädjs jag åt min envishet, för då jag verkligen vill något så blir det gjort. Fast ibland tar det lite längre tid. Ha en trevlig höst, det har inte regnat på ett litet tag nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Int na dum idè ti laga matto. Såg riktigt bra ut.