måndag 11 augusti 2008

Nya möjligheter . . .

Idag börjar skolorna ta emot sina elever, och penalerna har fyllts på med nya pennor att nöta på, och suddgummin att ta bort misstagen med. Jag har på semesterresan till Sverige, också försett mej med nya pennor, och ska försöka börja träna på att måla och rita med dem. Det blev pennor som Derwent, både färgpennor och blyerts, man kan alltså använda vatten och pensel också, eftersom de är vattenlösliga. Har provat lite redan. Gillar dem verkligen. Hoppas jag lyckas med något av det jag ska försöka måla med dem. Akvarellpapper är dyrt och jag har nog bara skolmodellen att måla på ännu, tills jag blir lite säkrare.

Sommaren börjar lida mot sitt slut, svalorna började samlas och dansade över åkern igår, och med vemod mottog jag budskapet. Jag väntade förgäves denna sommar.
Känslan infann sej aldrig, och det känns ledsamt att inte sommaren gav mer,
mer SOL, ville jag ha. Men man kan inte få allt, och obalansen ska försöka återställas.
Trots allt, så fick jag jobba 5 veckor, så att någon annan kunde ha ledigt, jag fick se den stora charmlocken från Terjärv, på Jakobs dagar. Jag har uppvaktat en 80-åring den 8.8 2008. Jag har suttit i en trafikstockning på grund av vägarbete, första gången i mitt liv, i Sverige. Ett underbart land där man talar svenska, en hel bunt med svenska resept från deras butiker, kom med hem. Jag var till Noliamässan, och fick se Amy Diamond i en show. Jag firar jubileum över min blogg som har gett mej över tusen besökare. Härligt!!! Tack ska ni ha.
En hel del trevliga saker trots det dåliga vädret, och det tröstar lite att alla andra hade det också, samma väder alltså. Vår son har nu både traktorkort och mopedkort, och blev konfirmerad, allt i sommar. Han växer så det syns.

Här är en semesterbild från Kukkolaforsen.



Ska ännu visa vasen som kom från Estland. Vackert röd.



Nu kommer de vackra höstdagarna då vi ska samla, samla till vintern. Planera lite för kalla dagar.
Hoppas ni hittar bär och svampar, i lagom mängd. Nu har det blivit lättare att hitta en halloumiost i kyldiskarna i staden. Det finns olika sorter att välja på också. Och vet du, ännu hinner du hämta Nisses biffar till villaavslutningen om du har lust. Garanterat goda, jag har prövat, och många andra också.




Såhär såg min portion ut, när jag åt grillad halloumi första gången, ris och majs, med melon och grillspett.
Mums...
Fick höra att jag ska få träffa alla små fnissande pojkar och flickor
som gick på min klass då jag gick första året i Kållby skola. Det ska bli roligt. Det var lääääääänge sen man var 6 år, och obildad. . .

Lyssna när shirley sjunger Eviga längtan

Inga kommentarer: