måndag 21 april 2008

Pioner

Solen har lyst på oss idag, och jag fick tillfälle att plantera hela fyra nya doftpioner, som inhandlades på mässan i Vasa. Det följer en lång väntan, nämligen 3 år, innan jag kommer att få se dom blomma. Men före det måste de överleva också. Få se om dom ska trivas. Jag tror och hoppas, och ska ge dem mycket kärlek. Pioner blommar inte länge, men desto vackrare under den korta perioden. Helt underbara, både i färg och storlek.
Jag har 2 pioner från förr, utan doft, och nu har jag dessa doftpioner, rosa, vita och mörkröda,värda att vänta på. Jag har inte förut doftat på en pion, har du?
Annars så fortsätter jag med mitt virkande på en mormorsfilt till. Idag blev alla rutor klara till den, och nu blir det dags att sy ihop igen. Sen ska jag nog hålla upp med virkandet ett tag. Det har väl blivit lite väl mycket . Men nu jobbar jag också, och dagar läggs till så det blir hela veckan nu. Men ack hur länge? Jag har också fått tillbaka intresset för mitt hobbyrum och har besökt det nu ett par gånger och fixar lite, så det ska bli mera skapande och kreativitet igen.
Förändringen känns när vintern trängs undan. Jag har längtat så otroligt mycket, vintern har varit så mörk. Före vi hade "takatalvi" så bjöd vi in våren till "Hilja Vilja". Jag ska berätta mera om Hilja Vilja en annan gång.

Inga kommentarer: