onsdag 2 april 2008

Färg ,knoppar och affirmation


Det strömmar in tillfällen att sätta sej och omge sej med garner i alla färger. Senast idag blev en andra kudde färdig. Av virklusten finns det också en hel del färdiga rutor i garnkorgen. Jag fortsätter med dom, och har inhandlat 2 nya vackra nystan idag. Få se vad det blir.


Just nu behöver man ta sej en närmare titt på marken. För där det har växt något förut kan man se en del små knoppar. Syrenerna har redan svullna bladknoppar i väntan, och jag tänker på Karin Boyes dikt: Visst gör det ont när knoppar brister, varför skulle våren annars tveka.
Det var så pass varmt idag att jag fick för mej att hämta ut terassmöblerna. Väl på plats så såg jag att fjolårets humle behövdes tas ner. Ännu behöver växterna vara ifred och räfsa får jag nog vänta med än.

Att affirmera betyder att medvetet upprepa positiva ord eller meningar, det är gratis. Jag sågade till en mening, som jag tycker att passar för mej. Det är den på bilden. Dessutom har jag satt in en ny länk till andra sidan idag som jag tyckte om att läsa, kanske något för dej också.

Inga kommentarer: