tisdag 14 juni 2016

När det blir klart...

Maskrossaften var ingen höjdare, men det är ju roligt att testa nåt nytt, så kan man ju ha en åsikt.
Kanske lite mera socker skulle ha varit bra. Makrosorna såg helt nakna och skräckslagna ut, då stormen Salomon höll på och möblerade om en del, vita stjärnor på en pinne, då fröna blåst bort. Jag hade förberett mej för stormen och plockat bort en hel del från trädgården. Efteråt blev det en del fönstertvätt och räfsande.
Det blåste hårt
För andra gången har jag stickat Estelle tröjan, och denhär gången blev den bättre, då jag hade ett annat garn, nämligen Novitas Nalle. Jag skulle ju ha den som sommarstickning med mej i bilen, men nu får jag lov att hitta på något annat, då den blev färdig...

Estellekoftan










Mönstret jag köpte från Ravelry resulterade i ännu fler hårband, och en ny sommarväska, som jag virkat i nåt sorts brunt lite tunnare band. Det tog ganska länge.Väskan blev också fodrad, och fick handtagen av det virkade hårbandsmönstret. Peter har ju svarvat den stora knappen åt mej.

Hårbanden
Filtupphängning på terassen















Det stryker omkring en hel del kattor här, och filten jag hade ute på stolen, hade ofta mycket katthår på sej, då man skulle använda den. Lika bra att ha den hängande på väggen, tyckte jag, och så hämtade jag pinnar från skogen och ett gammalt bälte som jag klippte bitar från. Bilden visar ju precis hur det blev. På stora terassen har jag en längre variant att hänga på, och en stickad filt som jag köpt på loppis fick sin plats där, den ska jag virka en kant runtom, ännu nån dag. Iden om upphängningen kommer från Äntligen hemma...

 






Bomullsmössan



En barnmössa mössa i bomull ville jag prova virka, då jag hittade ett alldeles speciellt mönster på maskor som ser ut som om de va stickade...


Så kommer bilder på väskan



Inga kommentarer: