tisdag 15 mars 2016

Orange räv



Nu börjar man ana lite vår i  luften. Det är nämligen lite takdropp.
Och så är det ju snart påsk också. Jag har redan hämtat påskris eller videkissor, och pysslat lite snabbt, några pappersägg att lägga i. Vanligt  färgat hobbypapper lite grövre än vanligt skrivmaskinspapper, passar bra till ändamålet,
och är en lättare sak för barn att göra. Man får använda sax, hålstansare och eventuellt färger, om det inte räcker med det färgade pappret. Det kan vara lättare för barn, att genast stansa hål och klippa äggformen efteråt, eftersom det kan va svårt för dem att få det på rätt ställe.
Sen är det bara att klippa ett jack i och vrida försiktigt fast det på kvisten.
Videkissorna slår ut ganska så fort då man tagit in dem i värmen

 Lite stickande ännu trots att man inte behöver så mycket nya vantar mera för denna säsong. En kamrat ville ha fox-strumpor, eller rävsockor, och vantar av samma mönster. Så det blev ett litet stickmaraton på sportlovet för min del. Men sportande är ju inte min starka sida, så det kunde lätt skjutas upp. Nu i efterhand har jag både skidat och hunnit på promenader. Eftersom jag inte stickat mönstret förut, blev det ett par vantar extra som blev för små, men det gör ju ingenting. Blev lite uppslukad av ämnet så jag virkade ett rävhuvud också.
Rävvantar
Bambustolen har vi redan haft ett tag, den hade nånsorts plopp under benen som skulle föreställa en möbeltass, men jag har inte varit nöjd med den så jag virkade också till denna stol, ett par nya möbeltassar. Hoppas ni får en trevlig påsk, och får äta mycket ägg. Nu när ljuset kommer tillbaka så börjar ju hönsen lägga fler ägg, åtminstone de som haft ett uppehåll utan lampa på landet...









Förresten, varför inte sätta lite kryddkrasse  istället för
gräs. Kryddkrassen kan du lägga på smörgåsen och äta upp den. Gräset lär du säkerligen bara kasta

Inga kommentarer: