torsdag 31 januari 2013

Parad-pannlapp


Pannlappen med sydda stjärnor

Någon har i mitt liv gett mej en kaffelapp som jag alltid
haft på en krok i köket, den har bara blivit beundrad
och annars inte använd, därför att den för mej, har
varit en parad-pannlapp, om man kan kalla dem så,
pannlapparna man bara titar på och begrundar och
beundrar. Förut hade min mamma sådana också.
Jag besökte en bekant från byn, och hon fördrev tiden
med just denhär pannlappen, och då tänkte jag att jag
ska också virka en sån, med hjälp av  hennes tips och
den som hängde i vårt kök. Den är klar nu, och jag
skrev ett mönster också.. Jag kan dessvärre inte alla funktioner på skrivprogrammet, så jag gjorde det på det
sätt jag kunde, hoppas det går att skriva ut om du vill, och
att man kan virka mönstret, trots att det ser smått ut här intill.
Hoppas det fungerar...
Den gula på bilden är just den lapp som jag fått. Min nyvirkade, var lite för mörk att se som exempelbild.


Nu har jag gått med i Pinterest också, men det är så nytt för mej, så det är mycket jag inte vet hur det fungerar.. Men kul är det, fast man har ju inte hur mycket tid som helst att lägga på det heller, fast det finns massor man vill lära sej.  Men hoppeligen hittar man till intressanta ämnen man gillar, jag kan kommentera där, men ännu inte "pinna" något. Men det löser väl sej.  Plötsligt kanske man får kontakt med nån som kan berätta hur man gör. Hittills så har gossen hjälpt mej med en del.
Nåja, nu blev det fredag igen, och regnar gör det, ingen sol , den lyser "nånannanstans". Skidorna har jag använt en gång nu, men sen blev det blidväder, tänk att det aldrig ska gå jämt. Har man dom framme så ska man inte ha dom och är dom på vinden så ska man ha dom...

Inga kommentarer: