fredag 18 juli 2008

Stenkul med gubbar...


Hej, saknat bloggen lite och måste titta in som hastigast. Just nu finns det massor jag kunde blogga om och jag önskar att jag kommer ihåg det, då det kan tryta mitti vintern. Just nu är det ju sommar egentligen, men det kan jag ju inte säga att det är. Väldigt likt, när vi var till Norge på semester en gång. Man visste inte vad man skulle ha på sej, mitt i allt regnade det, och så sken solen, eller det blåste kallt, man blev liksom inte klok på det. Jag lever ju i förhoppning om att det ska komma en fin brittsommar i nästa månad istället. Kloka människor har rest till solen för att få en ordentlig semester, men jag får nog gott nöja mej med dethär. Längre än till Sverige blir det inte, om det blir. Jag tröstar mej med små solglimtar emellanåt, och tittar en runda på mina blommor nästan varje dag.
Min vita ros blommar och doftar så gott, och till helgen har vi en konfirmand. Ja tiden går. Och under tiden ska man se till att ha roligt. Det verkar som om stenar har tagit mitt intresse den här sommaren. De dyker upp på märkvärdiga ställen, och jag får märkliga impulser till ett som annat. Den senaste kom från en jobbarkompis, som visste berätta att jordgubbsälskare ska måla små jordgubbsstora stenar röda, och placera dem nära jordgubbslandet i ex. gräsmattan, innan man fått några gubbar. Då ska nämligen fåglarna tränas i villfarelsen att; hackar men på dem så får man enbart ont i huvudet, inga godsaker att hämta här, hårda som sten. Så då var det ju ingen vits med det, och så ger dom upp, till min glädje. Så mognar då de riktiga godsakerna... (Men det finns ju nät också) Så roligt att jag ska försöka ha,ha :) :D Nästa gång ska jag måla stenarna vita före, så får de en bättre röd färg. Snart kan man frossa i "gubbar"?!....Nä, va skriver ja....plocka bort alla gubbar före du klipper gräset nästa gång
? ? ? Ha det gott .

1 kommentar:

Anonym sa...

Hälsa gubben att han ska ha koll på sina stenar i fortsättningen..... Bara i fall om att =) (man vet ju aldrig vad du hittar på)