fredag 20 mars 2009

Nya tag

Det surrar lågmält i köket, den nya
Siemens diskmaskinen diskar
väldigt tyst.Och jag är glad för
att ha fått en ny efter att den
gamla diskat så dåligt och
till sist, då den gav upp, (jag också)
hade den ett helt nytt program.
Det kunde variera lite från gång
till gång, men då lampan började
blinka frenetiskt, och jag inte
vågade gå ut om maskinen va på,
fick jag nog. Nu är det lungt igen.
Nästan för lungt,,,, jag undrar om
jag glömt att sätta på den helt enkelt :o)

Jag har virkat lite mindre nu,
och försökt att sticka tvåändsstickat.
Det ser ut att bli nånsorts liten "träningsskål."
Vantar blir väl nästa, om jag får tid till det.
Jag läser en bok också, om Annie Krokfors.
Intressant att läsa eftersom hon bodde i Kronoby.
Just, fick jag min insats på gitarren klar,
alltså målandet, och nu ska den färdigställas
av gossen i skolan. Så nu väntar jag på att
få höra provspelnigen.
Under tiden har jag målat en hinterglasmålning,
och så ska jag jag börja jobba, som annat folk,
nu, när det nästan blivit pop att va permitterad.
Spännande faktiskt. Fast det är det ju nästan
varje dag. Det beror ju på, hur man tar det.

Min aloe-vera har kämpat på, men det tar
en stund till, innan den slår ut och visar sina
blommor. Orange, man ser det lite redan.
Axet har blivit längre, och det har spridit på blommorna
längre ifrån varann. Jag väntar med spänning.

Nu får man akta sej, så man inte får fallande
snö från taket över sej. Det fick jag, och med
gitarrkroppen i i handen så slogs den iväg
och åkte kana över gårdsplan. Tur att den
bara fick små blessyrer som kunde spacklas.
Själv så blev jag bara ordentligt överraskad,
och gjorde mej inte illa.

Min kamera har det problemet att den liksom slukar batterier.
Nu har den fått nya batterier och blev med ens mera medgörlig.
Fast den älskar batterier ännu, det går visst inte över. Köpte med mera styrka nu, få se hur länge de räcker. Det gick fort att ladda dem. Nu blir det nog att kassera lite av dom gamla.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Det var ju skönt att den tvättar så tyst.
Va fint det ser ut, din tvåändsstickning, ska det bli ett par vantar eller sockor? Härligt randigt!
Du målar och grejar, de e full fart på dej! ;)
Akta dej för snöras...Tur att inte gitarren förstördes helt och hållet, du måste ju få höra konserten.;)
Kul att du fick jobbet!!!;););)
Inte har jag sett nån Alue Vera blomma, men det kanske finns många olika sorter av dem också.
Ha det så bra
VISKRIVSKRAMBENITA

Anonym sa...

Och din tvätt såg riktigt mysig och gammaldag ut. Hemma hos mamma finns nog ett sånt fint tvättbräde.
Tvåändsstickningen är bara ett prov, det blir väl bara en skål att sätta saker i ännu, jag måste prova lära mej sticksättet först. Hej på dej.

Anonym sa...

MEN DU KAN JU!!! Det ser sååå fint ut! Fortsätt du, och sticka vantar eller sockor ;)
HAENTREVLIGKVÄLLBENITA