onsdag 3 juni 2020

Klöverblommor i kransen...

Spiralen...


Jag följer med Online virkcafe på facebook, och där fanns en kvinna som skulle virka en midsommarkrans med klöverblommor, men hittade inget mönster till klöverblommorna. Det blev ju intressant och jag ville prova, hitta på... Det gick inte så bra i början, men sen kom jag ihåg spiralen som jag virkat förut. Försökte med 50 lm, men det blev för mycket, så det blev:
30 lm, med ett ganska tunt bomullsgarn och virknål 2 mm
andra varvet 2 fm i alla maskor, (= 60)
tredje varvet * 5 lm, 1 sm i samma maska, 1 sm i nästa * uppepa *-*
Sen rullade jag ihop den, och sydde ihop den rakt igenom. Provat lite olika garner,
det var ju roligt... nu ska det väl bli några klöverblad också.
Hoppas du får ihop till din egen blomsterkrans till midsommaren...

Jag dekorerade en burk istället

Inga kommentarer: