onsdag 24 november 2010

Små jular.....

....kan man också fira. Snart,alldeles snart är det första advent. Jag har lovat en bekant att blogga före helgen och lovat är lovat, så då blir det av nu. Hon ska få se min egentillverkade julkrans, liksom alla andra som tittar in här.
 Min  krans är gjord på ett cykelhjul, det är därför den blev ganska stor. Först lindade jag hjulet med tygtrasor, och sen blev det ett besök i skogen, där det finns material i massor. Ja, sen var det bara att sätta igång med det mest tålamodsprövande, och linda fast små buketter, av allehanda skogsmaterial. Visst blev det skräpigt,  jag beslutade att ta in riset i duschen och sitta där med husbonden och fixa, eftersom det var så kallt ute. När det var klart, måste en ny krok sättas i dörren. Och under tiden fixade jag dekorationerna på kransen. Samma kväll hängde jag den på dörren.Sen... måste jag ju städa. Trevlig första advent. Annars kan jag också berätta att vattenlingonen ser likadana ut ännu, som då jag satte in dom i burkarna.


 Eftersom jag gillar att återvinna, så kom jag igen på ett sätt att använda mina fina godispapper, som förövrigt en hel del folk har samlat in till mej. Det tackar jag för. Mest har de blivit använda till hinterglasmålningarna, men på senare tid, på grund av att det finns mycket, har jag använt det till en del annat. Dethär skulle bli passligt till lillajul. Karamelljulgranar. Inhandlade först 2 godispåsar från affären, och två slickepinnar. Tomlåda fanns hemma så av den lagade jag 2 strutar. Limpistolen värmdes upp och så limmade jag fast alla karameller på struten, så det blev 2 julgranar man kan  äta upp, eller att ha som dekoration på bordet, eller så troligtvis bådadera. Undrar vem som ska få dem? Nå, nu kan jag iallafall fira lillajul. Ha det så bra, på lillajul.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad du är uppfinningsrik! Varifrån får du alla de fina ideerna ifrån? Det blir ju så fint av allt som du gjör!
Kram/Benita