söndag 16 maj 2010

Min ryska bok

När vi var och firade mamma till Tavastehus,
var vi bl.a till en hantverksbutik och blev inspirerade,
så var vi och tittade till torget.
Just då fanns en försäljare
på plats som sålde böcker.
Plötsligt hittade jag en fin
rysk bok, med en massa mönster i.
Där fanns en hel del nya ideer.
Synd att jag inte kan mer än
hälsa på ryska. Men ganska långt
kommer man ju på bilder också,
och det fanns en hel del i boken,
så jag tänkte chansa.
I boken finns det
mönsterbeskrivningar på olika
sorters virkning, stickning, makrame,
pärlbroderi, broderi och
att använda stickmaskin m.m.
Ja nu gäller det att försöka
översätta lite ryska då,
mina kontakter hittills räckte
inte till. Kanske finns det nån
som kan ryska som läser det här och
kan till en början hjälpa
mej med vissa termer till bildkoderna,
eller vad det nu kan kallas.
Annars fortsätter jag som förut.
Jag bara älskar det fina vädret
vi fått, och jag är mera ute än inne.
Idag var vi till skogen redan från
morgonen och hämtade hem lite
material till en sorts staket som
vi lagar bakom spisen där ute.
Projektet är ännu halvfärdigt, och
flera andra projekt är det också.
Det är mycket nu.
Vi hörs ha det så bra i vårvärmen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Tyvärr så kan jag int hjälp de, hur myki ja än sku vila... Men ja tror ju att du kommer långt me att bara si på bilderna!
Ska ni laga järsgård? De e fint, och ja ha vari me å byggt ett sånt staket för många år sen... först ti skogen efter granstolpar eller va de nu heter... och sen kvista...
He va nåleiss roligt. =)
Nu vill man ju bara vara ute när de e så fint. Nu ska vi njut!
Ha de så bra å häls åt dina "pojkar"! Kramfråndinvänpåbloggen!